Volim Jajce
Aktualno

Bošnjačko prisilno „građaniziranje“ Federacije, i federalnog partner

Sve je teže, gotovo postaje nemoguće, graditi multinacionalnu i multikonfesionalnu Bosnu i Hercegovinu na isključivostima, kako to danas nastoji, i ćini, bošnjačka strana, koja te civilizacijske vrednote Zapadnog svijeta uvjetuje brojnosti svoga naroda. Takav pristup tim vrijednostima je, zapravo, nepriznavanje isti. Multi društvo, a to znači i beha društvo kojeg je prošlost, na svakojake načine ućinila takvim, te bez obzira na sve time i obogatila, mora poćivati, ne na isključivostima, več  na uključenostima svih svoji sastavnica bez obzira na njihovu brojnost, i na njihove posebnosti.

Kao i svaka druga slojevita i kompleksna zemlja, a njih ima još u svijetu, i to vrlo uzorno funkcionalni, i Bosna i Hercegovina može biti održiva samo ka zajednica, kao društvo, slobodni, ravnopravni, i jednakopravni, suvereni i konstitutivni Bošnjaka, Srba, Hrvata, te drugi zajednica i manjina. Dakako, ne na papiru kako je to sada beha praksa brojniji naroda u beha entitetima, već u praksi, u teškoj i stagnirajućoj suvremenosti iz koje se mora izaći, ako se želi boljitak ne tom drugom i drugaćijem, malobrojnijem i obespravljenijem narodu,  već i svom u ime kojeg se navodno bore vođe tih brojniji entitetskih naroda.

Svaki izlazak iz euro dostignuća i izboreni dimenzija slobode i pravednosti, jednakosti i pravde, demokratičnosti i tolerancije, bilo prebrojavanjem krvni zrnaca, bilo nametanjem dignuti ruku bez konsenzusa, bilo davanjem ili pisanjem neki novi beha ahdnama, ili biranjem tuđi predstavnika u institucije vlasti, je, zapravo proces nestajanja Bosne i Hercegovine, i neki vid priprema za novi sukob. A u bosanskohercegovačkom „buretu baruta“ dovoljna je i mala iskrica za veliku ratnu vatru. Zar nismo svjedoci toga, i zar svi zajedno ne plaćamo veliku cijenu te nepromišljenosti, koja bi se, nažalost, mogla ponoviti. Nažalost, ništa u Bosni i Hercegovini nema tako dug svoj kontinuitet kao što imaju ratovi koji se ponavljaju u nekom planiranom intervalu.

Talibanski je zločin ubijanje prava naroda zato što je on drugaćiji u svom nacionalnom ili vjerskom identitetu, što je on malobrojniji i slabiji. Ništa manji zločin nije ni, u beha društvu već praksa brojnijeg naroda, bošnjačko biranje hrvatskih predstavnika u institucijama vlasti, bilo koje razine. Zar se u takvoj političkoj praksi može govoriti o jednakosti, suverenosti, konstututivnosti, i pravednosti beha razlika. Zasigurno da ne može, ne samo u beha suvremenosti već u svjetskoj zajednici općenito. To je prošlost u Europi koja je plaćena velikim ljudskim tragedijama, i zbog ćega je Stara Dama rekla, nikad više. A eto, na tom prokletom, mržnjom napunjenom, balkanskim menatalitetom, i ostavštinom okupatora ispunjenom, te mudžahedinskom prisutnošću iz Europe istrgnutom, komadiću zemlje živi i vlada stara europska crna prošlost.

Ni u jednom se društvu ne može tako snažno u svim svojim izgrađenim dimenzijama potvrđivati i izgrađivati, proširivati i jačati, sloboda i pravo, jednakost i ravnopravnost, pravda i pravednost, kao u multi zajednicama kakva je bosanskohercegovačka. A ne treba puno, dovoljno je samo da svaka njena sastavnica, bez obzira na brojnost, ravnopravno sudjeluje u radu svih njenih institucija, od lokalne do državne. Tu največi doprinos širenju i uživanju slobode i pravednosti mogu, i moraju, dati brojniji narodi. U prošlosti su bili prisiljeni na to, danas im je to dužnost i obveza. Oni su, brojniji narodi u multi društvima, svojim političkim djelovanjem ili graditelji ili rušitelji tih zajednica. U ovom, ratom i daytonskom nepravdom ispregrađivanom i etnički očišćenom, čak i genocidom stvorenim entitetom, bosanskoherecgovačkom društvu to je zadaća, to je političko demokratski, europski ispit Bošnjaka i Srba, svakog u svom entitetu, a svi zajedno u Bosni i Hercegovini.

Povijesna je zadaća  bošnjačkog i političkog i vjerskog vodstva da pokažu, i dokažu,  svojim djelovanjem kakvu Bosnu i Hercegovinu žele u budućnosti. Da li europsku multi i slobodnu zemlju ravnopravni suvereni Bošnjaka, Srba, Hrvata i drugi, ili unitarnocentraliziranu, etnički i vjerski čistu bošnjačko islamsku. Oni bi to morali pokazati i živjeti prvo  u Federaciji, koja je zajednica njih i Hrvata, kako bi to isto pravo mogli tražiti i u etnički čistoj genocidnoj Republici Srpskoj. Treba prvo pomesti ispred vlastite kuće, da bi si čist došao do susjeda.

Pravo i jednakost hrvatskog naroda kao malobrojnije suverene i konstitutivne beha zajednice, ne smije se od strane bošnjačkog brojnijeg suverenog i konstitutivnog naroda  nametati i proizvoditi kao problem. Problem ne može, i nije, pravo hrvatskog naroda, isto onakvo kakvo imaju i uživaju i Bošnjaci i Srbi. Onaj koji to pravo negira taj ne prizna ni hrvatski narod koji to pravo traži. To je suština problema, to je izvor problema, nepriznavanje hrvatskog naroda kao jednakopravnog i suverenog, u prvom redu u Federaciji, budući da samo ime govori što je to taj entitet, a zatim i u genocdnoj Republici srpskoj.

  Vinko Đotlo,  Švicarska

www.volimjajce.com

Povezani Članci

Zajedno za bolje sutra Jajcu, Komentar na neistinite navode SDA

Volim Jajce

ALEKSANDAR TRIFUNOVIĆ: Ne znam rođaci, ali dok ne prihvatimo da smo saučesnici, biće ovog još.

Volim Jajce

UBOJSTVO ZBOG KOJEG AMBASADE NISU REAGIRALE: Povratak prognanika zaustavljen ubojstvom gospodarstvenika koje je potreslo Hrvate

Volim Jajce
Učitavanje....