Novinarka Lejla Čolak iz Sarajeva, koja je, zbog javnog kritiziranja islama te nikaba i burke, morala napustiti BiH, kaže kako se ne kaje zbog toga, a da je njezina jedina religija vjera u dobre ljude i suživot. Nakon što je proislamski portal saff.ba objavio njezin privatni status na Facebooku u kojem je kritizirala nošenje nikaba i burke, kao vrlo agresivnih vjerskih obilježja, a u pokušaju diskreditiranja njezina profesionalnog života, uslijedio javni linč protiv nje na društvenim mrežama i portalima.
– Mirza Džidić iz Zenice, pripadnik Oružanih snaga BiH, prvo mi je poslao privatnu poruku na Instagram u kojoj je napisao kako sam “obična k…a kojoj ne treba dildo”, nego netko da me siluje dok mi ne “izvali utrobu”, a nakon toga je na svom osobnom profilu na Facebooku javno pozvao na to da me se siluje, napisavši kako je za to spreman platiti. Žena po imenu Sabina Salković napisala je kako me “treba politi benzinom i zapaliti”, a Erna Potter Selimović je dodala kako će me nakon toga “pregaziti autom”, ispričala je Lejla.
– Prijetili su mi da će me netko “presresti u mraku” i da ću “dobiti metak u potiljak kad se budem najmanje nadala”, pisali su kako sam “četnička d…lja” koju “treba zapaliti” i koja “ne zaslužuje živjeti”. Ponuđena mi je policijska zaštita, savjetovano mi je kako da se ponašam na ulici, da ne hodam sama, a zbog sigurnosti sam morala čak skloniti pločicu s imenom i prezimenom s vrata, rekla je ova novinarka, dodajući kako joj trenutačno nije poznato hoće li Mirza Džidić izgubiti posao u Oružanim snagama BiH.
– Nakon što je vijest o ovom slučaju obišla i neke od stranih portala, kontaktirala me je jedna američka organizacija koja se bavi zaštitom prava slobode govora i ponudila mi pomoć. Uz pomoć njih uspjela sam se preseliti iz Bosne i Hercegovine i trenutačno sam na sigurnom. Lokaciju vam ne mogu otkriti, kao ni planove za budućnost, ali što god bude sa mnom, sigurna sam da ću biti sretnija i sigurnija nego u svojoj vlastitoj zemlji iz koje sam otjerana, ispričala je Lejla u svojoj ispovijesti za Blic.
Ona ističe kako se ne planira vraćati u BiH, gdje, kako kaže, moraš biti ovca i pokoriti se mišljenju i stavovima većine.
– BiH je očigledno sekularna i demokratska država samo na papiru, a to je najbolje dokazao moj slučaj. Bosna ima divnih ljudi, ja sam zahvalna svim divnim ljudima i organizacijama koje su mi pružile potporu, među kojima su Banjolučki centar za ljudska prava i Udruženje “BH novinari”, ali, nažalost, to je glas manjine, a svaki pokušaj borbe protiv jednoumlja je borba s vjetrenjačama, priča Čolak.
Ona kaže kako je njezina religija samo jedna i to je vjera u dobre ljude, vjera u suživot, razumijevanje, zajednički rad kako bismo pravili dobru budućnost za svoju djecu, a ne i dalje glodali kosti prošlosti, mrzili se i produbljivali razlike među nama.
– Ja sam kritizirala nošenje nikaba i burke frustrirana situacijom koja se događa u posljednjih nekoliko godina u BiH. Kod nas nikad ranije nisu živjeli takvi muslimani. Bosna se u posljednje vrijeme radikalizira, Arapi masovno kupuju naša zemljišta, političari im to dopuštaju, a prvi put u povijesti BiH i Europe imamo političare selefije, pa čak i ženu u nikabu koja simbolizira radikalnu ideologiju islama, a koja se kandidirala za Gradsko vijeće u Zavidovićima, rekla je Lejla.
Ono što ipak najviše razočarava je činjenica da je najviše prijetnji dobila od “umjerenih” muslimana, ljudi koji uime svog Alaha pozivaju na silovanje, ubijanje i paljenje, a svoju vjeru ipak nazivaju religijom mira.
– Ja to ne mogu i ne želim prihvatiti. S druge strane, kritiziraju me na način da kažu “da, ti imaš pravo na slobodu govora, ali to ne znači da smiješ vrijeđati nečiju religiju”. Međutim, sloboda govora znači da imaš pravo kazati i nešto zbog čega će se ljudi osjetiti uvrijeđenima, ali ako na to odgovore nasiljem, to nije krivnja osobe koja je iznijela svoje mišljenje.
Ja sam samo ogledalo, ja sam samo razotkrila njihovo vlastito nasilje, ispričala je Lejla Čolak.•
Vecernji.ba